8 Şubat 2016 Pazartesi

ÇARPILMA - Cooleen Hoover (Slammed #1) - KITAP YORUMU


ARKA KAPAK 


Aşkı şiir tadında mı yaşamak istersin… yoksa kalbinin derinliklerine işleyen bir acıyla mı?

On sekiz yaşındaki Layken babasının ölümünün ardından hem annesine hem de küçük kardeşine destek olur. Her ne kadar yaşadığı acının üstesinden gelmiş gibi görünse de genç kız içten içe tüm umudunu kaybetmektedir. Bu sırada varlığıyla nefesini kesen yirmi bir yaşındaki, yakışıklı komşusu Will karşısına çıkar. Will’in şair atışmalarına olan tutkusu Layken’i kendisine hayran bırakır.İlk buluşmaları muhteşemdir. Birbirleri için özel olduklarını hissedip birçok ortak yanları olduğunu fark ederler. İkili birbirine artık sırılsıklam âşıktır. Ancak şaşırtıcı gerçekle ilişkileri çok geçmeden bambaşka bir hal alır. Bir araya gelmelerine ve aynı zamanda ayrılmalarına neden olan duyguları arasında bir denge kurmaya çalışırken, günlük etkileşimleri bile onlara acı vermeye başlayacaktır. Kalplerinde gizledikleri gerçeği ve aşkın pişmanlıkla sonlanmadan doyasıya yaşandığı bir geleceği hayal edip ifade edebilecekleri tek yer ise şiirlerdir.    




YORUM 


                         
Merhaba  Dün gece bir anlık reading slump korkusuyla @evetherneyse den kitap önerisi alıp Çarpılma ‘ya başladım.  Elimdeki kitapları okuyamıyordum çağreyi eline yeni bir kitap almakla buldum  Veee Collen , resmen Süper Kahraman gibi yetişip beni bu güç durumdan kurtardı
Pişmanlık zarar vericidir. Değiştiremeyeceğin geçmişe bakmaktır. Bazı şeyleri gerçekleştikleri sırada sorgulamak gelecekte pişman olmayı önler.

Sana her zaman saygılı mı davranıyor? İlk soru bu. İkinci soru, yirmi sene sonra da  kişi olsa, yine onunla evlenir misin? Ve son olarak,daha iyi bir insan olman için sana ilham veriyor mu? Bu üç soruya da evet cevabını verebileceğin birini bulursan, iyi bir adam bulmuşsun demektir."

Yarın kimin umurunda?
    Yarın da herhangi bir gün değil mi?"

           
Çarpılma , benim uzun zamandır kitaplığımda bekleyen ama bir türlü kıyıp okuyamadığım kitaplardan biriydi . Elimde olan çevrilmiş son Colleen kitabıydı ve diğerleri çevrilene kadar bekletmek istiyordum ancak yayınevinden haber çıkmayınca dayanamayıp okudum . 


Kitabımızın kahramanı Layken  , babası öldükten sonra annesini maddi zorluklar çekmesi sebebiyle Teksas ‘dan Michigan ‘a taşınıyor.Taşındığı ilk gün karşı komşusu olan Will ve kardeşiyle tanışıyor . Ve Will ‘e ilk görüşte aşık oluyor. Will de ona . İlk buluşmaları muhteşemdir fakat bazı olaylar sonucunda aşklarının önünde bir takım zorluklar çıkıyor. Ve bunun üstesinden gelmek için şiire sığınırlar 

Kitabımızım konusu genel olarak böyle  Birazcık daha içeriğinden bahsetmek isterdim ancak ne soylesem Spoiler olur o yüzden fazla bir şey söylemeyeceğim :D Bakınız ben hiç Spoiler yemedim mutluyum  :)



Biliyorsunuz ; Colleen Hoover ‘ın ülkemizde çevrilmiş 4 kitabı var ve ben hepsini okudum . Ancak kitapların yazılış sırası hakkında hiçbir fikrim yok. Ben ; Umutsuz , Yeni Bir Umut , Çirkin Aşk ve Çarpılma sırasıyla okudum 
Size burda anlatmak istediğim şey şu ; Ben Umutsuz ‘u ilk   okuduktan sonra daha bu kitabın üstünde bir kitap yazamaz demiştim . Keza Çirkin Aşk da da dediğim çıktı. Eğri oturup doğru konuşalım şimdi Çirkin Aşk bir Umutsuz değildi. Ancak Çarpilma ‘yı okuduktan sonra Umutsuz ‘dan yazılış biçimi ,yazarın kullandığı dil bakimindan kat be kat üstündü. Konu Umutsuz ‘a göre biraz daha düşük kalmış ancak yazım tarzı ,o şiirler bence muhteşemdi  
Coolen bence çok zeki bir yazar.  Kelimelerle oyuncak gibi oynayıp  , sizi nerden vuracağını çok iyi biliyor. Kitaptaki duygu değişimleri ,olaylar bölümlerin başında bir grubun şarkılarıyla özetlenmiş  Bu çok çok hoşuma gitti.
Ama asıl hoşuma giden şey Şiir Atışmalarıydı . Ya kitaptaki şiirlere bayıldım . Yazılan şiirler o kadar güzel ki hepsini deftere geçirip ölümsüzleştireceğim  
Sadece kitapta Will'in sürekli değişen ruh hallerini sevmedim. Zaten Cooleen ‘in erkek karakterleri bütün kitaplarında sorunlu tipler . Ama sonradan bu değişimlerin bir nedeni öğreniyoruz ki böyle gözlerimizden kalpler fışkırıyor  


Bunu dışında kitap gerek şiirsel anlatımı gerekse konu bakımından yine gönlümde taht kurdu. Cooleen ‘i seviyorum ya gerçekten . Kitaplarında aklimiza bile gelmeyen unuttuğumuz şeyleri vurgulamayı çok iyi biliyor.  
Son olarak benim gibi şiir sever biriyseniz bu kitabı kesinlikle okumaniz gerekiyor.

 Puanım ; 4,5/5



ALINTILAR 

Pişmanlık zarar vericidir. Değiştiremeyeceğin geçmişe bakmaktır. Bazı şeyleri gerçekleştikleri sırada sorgulamak gelecekte pişman olmayı önler.

&&&&&&&


Sana her zaman saygılı mı davranıyor? İlk soru bu. İkinci soru, yirmi sene sonra da aynı  kişi olsa, yine onunla evlenir misin? Ve son olarak,daha iyi bir insan olman için sana ilham veriyor mu? Bu üç soruya da evet cevabını verebileceğin birini bulursan, iyi bir adam bulmuşsun demektir."


&&&&&&



Pişmanlık zarar vericidir. Değiştiremeyeceğin geçmişe bakmaktır. Bazı şeyleri gerçekleştikleri sırada sorgulamak gelecekte pişman olmayı önler.



&&&&&&





Sana her zaman saygılı mı davranıyor? İlk soru bu. İkinci soru, yirmi sene sonra da  kişi olsa, yine onunla evlenir misin? Ve son olarak,daha iyi bir insan olman için sana ilham veriyor mu? Bu üç soruya da evet cevabını verebileceğin birini bulursan, iyi bir adam bulmuşsun demektir."



&&&&&



Yarın kimin umurunda?
    Yarın da herhangi bir gün değil mi?"

                (The Avett Brothers, Swept Away) 

&&&&&&&

Bu sene hayatımın dersini aldım
Babamdan
Bana kahramanların her zaman yenilmez olmadığını
Ve sihrin
içimde olduğunu öğretti.



Veee son olarak bi not :) Ben bu kapağı daha çok sevdim :) :






                                           


2 yorum:

  1. Bu yazarla henüz tanışmadım ama çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka okumalisiniz :) Çok şey kaciriyorsunuz :) Özellikle Umutsuz 'u öneririm :)

    YanıtlaSil

 

Hunharca Okuyan Kız Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang