21 Şubat 2016 Pazar

Annemin Gelini Olur Musun ? #AGOM1 - Kitap Yorumu




KÜNYE

Kitap Adı : Annemin Gelini Olur Musun ?

Yazar : Özlem Türk 

Yayınevi : Müptela Yayınları

Tür : Komedi - Romantik


ARKA KAPAK

"Annem bir gelini olsun istiyor. Ancak ben evlenmek istemiyorum, gençliğimi tek bir kadınla geçiremem. Anlarsın ya, her gece farklı bir çıtırın tadına bakmak varken tek kadına bağlı kalmak çok sık-" Aksen, "Kısa kes!" diye bir kez daha emretti.

"Peki... Seninle bir oyun oynayalım. Annemi gelin hayalinden vazgeçirecek tüm özelliklere sahipsin. Düşünüyorum da annemin gelini olur musun?" 

Yekta'nın şu hayattan istediği tek bir şey var: Her gece farklı bir kızla hayatın tadını çıkarmak! Yekta'nın annesi Elçin'in fani hayattan istediği yegâne şey ise oğluna hanım hanımcık, istediği gibi bir gelin bulabilmek! 

Hanım hanımcık gelin peşine düşen Elçin Hanım, çapkınlığın doruklarında dolaşan Yekta ve anneyi yıldırma operasyonunun kilit ismi Aksen arasında neler yaşanacak? Sizce Aksen, Elçin Hanım'ın gelini olur mu, ne dersiniz?

(Tanıtım Bülteninden)


YORUM

Merhaba ... Bu gün ; " kapağına aldanıp almak istedim , sonucunda kendime şiddet uygulamak istedim " konulu yorum ile sizlerleyim :(

Annemin Gelini Okur Musun ? benim doğum günü kitap listemde bulunan bir kitaptı. Bir arkadaşım bu listeyi tesadüf (!) eseri görüp bana almıştı :) Nedendir bilinmez millet  AGOM , AGOM deyince durun bende bakıcam şu AGOM ' a neymis , niye bu kadar ünlü oldu diye merak edip , okumak istedim.EE kapağı da güzeldi , ayracı daha güzeldi gördüğünüz gibi.

Evvett ... En sonunda okudum ve bitti. Watpadd hikâyelerinin ilk basıldığı dönemlerde ünlü oldu AGOM ... Keşke watpadd e okusaydim dedim , kitabı aldığıma o kadar pişman oldum ki...

Hikayemizin kahramanı Yekta , gününü gün eden , her gün farklı kızla gezen bir adam. Annesi ise onun bu davranışlarından bıkmış , artık oğlunun olgunlaşıp , düzgün bir adam olmasını istiyor . Ve en sonunda kendince ideal gelin listesi oluşturup , Yekta'nın bu listeye uygun bir kızla evlenmesini istiyor. EE Yekta durur mu tabi .Ben özgür ben asiyim , kimse beni kisitlayamaz  , anneme bunların tersi bir gelin buluyumda görsün triplerine girip , listenin tam tersi bir gelin adayı aramak için yollara düşüyor ve karşına Aksen çıkıyor. Kitabimiz ise burada başlıyor.





Kitabımız ; yer yer komedi ile harmanlanmış yer yer drama bağlamış bir kitap ki bana göre dram kısmı komedi kısmına daha ağır basıyor. 
Elime gülüp eğleneceğim bir kitap aldığım sandım ama olay tam tersi oldu ,kitaptaki yersiz dram beni boğdu , daralttı.

Benim kitabı beğenememe sebebim yazım dili değil çünkü yazarın dili gayet akıcı. Ancak kurgu oldukça zayıf maalesef . Konu tam oturmamış , atlamalar oldukça fazla .
Kitap boyunca olgunlaşmamış karakterlerin , olgunlaşmamış ilişkilerini okuyoruz . Üniversiteye giden karakterler nasıl oluyor bilmiyorum ama oldukça komik - çocuksu nedenlerle bir küsüp barışıyorlar . Kızımız desen ayrı bir hava , herseyi gurur meselesi yapıp , kitap boyunca çocuğu süründürüyor.

Oldukça sınır bozucu bir şekilde kitap böyle ilerliyor. Ve olmadık yerde saçma bir nedenle bitiyor ki ben bunu sırf 2.kitaba zemin hazirlamak için olduğunu farkettim. Olay bence 1 kitaplada halledilebilirdi ama 2. kitapta var ne yazık ki. 

Sonuç olarak benim için AGOM hayal kırıklığıydı. Çok çok severek alınmış bir kitap benim için ziyan oldu.

Ama her şeye rağmen emeğe saygın sonsuz , yazarı bu kadar büyük kitleye ulaştığı için tebrik etmek gerek.


Puanim ; 2,5



0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hunharca Okuyan Kız Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang