29 Şubat 2016 Pazartesi

Benimle Asla Tanışamayacaksın - Kitap Yorumu

ARKA KAPAK

Ollie ve Moritz... Onlar bizden çok farklılar. Hayal bile edemeyeceğiniz özellikleri olan bu iki yakın arkadaşın buluşması imkânsız. Çünkü Ollie'nin elektriğe olan alerjisi hayatını tehdit ediyor, Moritz'in zayıf kalbi de bir pil sayesinde atıyor. Bir araya gelmeleriyse ikisinden birinin ölümüne neden olacak.

En karanlık zamanlarında birbirlerine yazdıkları mektuplarla hayatı, hissetmeyi ve sevmeyi öğrenen Ollie ve Moritz için tüm dengeler ortak geçmişlerinin açığa çıkmasıyla değişiyor.Acaba arkadaşlıkları bu değişimi kaldırabilecek kadar güçlü mü?

"Mektuplar iki arkadaşın en karanlık korkuları, deneyimleri ve gelecek kaygıları arasında gidip gelirken, kusursuz bir tempoya dönüşüyor."
-BCCB-

"Komik ve gitgide duygusallığı artan mektuplar sayesinde heyecanlı bir bekleyiş yaratan bu kitap, zayıflığı arkadaşlıkla güce dönüştüren esprili ve olağandışı bir kitap."
-Kirkus Reviews-

"Ollie ve Moritz, merak uyandıran, esprili ve unutulmaz karakterler... Yazarın samimi ve duygusal bir dille kaleme aldığı bu kitap, yeni favoriniz olacak."
-School Library Journal-

"İkili, hayattan dışlanmış ve sıra dışı olabilir ama sorunları ve kalp kırıklıkları nedeniyle oluşan bağları, cana yakın, merak uyandıran bir öykü sunuyor."
-Publishers Weekly-

Bu yarı-bilimkurgu roman şaşırtıcı sahneler içeriyor. Karakterlerin gelişimlerini okurken, kendinizi o dünyaya çekiliyormuş gibi hissedeceksiniz."
-VOYA-

"Bu romanı etkileyici ve sayfaları hızla çevrilebilir kılan, Ollie ile Moritz'in unutulmaz anlatımları."
-Horn Book Magazine-

2016 William C. Morris Ödülü Finalisti
(Tanıtım Bülteninden)







YORUM



Selamlar :) Şubat ayının son kitabı olan  "Benimle Asla Tanışamayacaksın" bitti :)

Kitaba hiçbir beklentiye girmeden başladım , öncelikle bunu bir soyleyeyim. Klasik bir YA ( Genç Yetişkin ) kitabı olduğunu sanıyordum ancak kitap beni tamamiyle şaşırttı. Kitabı klişeliktem uzaklaştıracak bilim kurgu ayrıntısı da eklenmesi kitabı gözümde epey bir yükseklere taşıdı ...

Kitabımızın kahramanları Ollie ve Moritz ... Mektup arkadaşları.. Mektuptan başka kullanacakları iletişim araçları yok çünkü Ollie 'nin elektriğe bağlı epilepsisi var bir nevi elektriğe alerjisi var.Moritz'in ise kalbinde pil takılı.Yanı anlayacağınız bir araya gelirlerse ikisinden biri ölecek . Onlar asla tanışamayacak olan iki arkadaş....


Kitabımız Ollie ve Moritz'in birbirlerine attiklari mektuplardan oluşuyor. Bölüm bölüm birbirlerine attiklari mektupları okuyoruz. Çok çok tatlı , icimizi ısıtan bir hikâye Benimle Asla Tanışamayacaksın !

Karakterlerin kendilerine ait sorunları var ve birbirlerine destek olarak sorunlarını çözümlemeye çalışıyorlar. Birbirlerinin destek çubukları gibiler. Aralarındaki iliski o kadar güzel ki bir yerden sonra ben de istiyorum yaa ! diye tepinmeye başlıyorsunuz. 

Karakterlerden favorim ise kesinlikle Moritz oldu. Düşünsenize gözlerini yok. Göz çukurlariniz bosluktan oluşuyor. Nasıl kötü bir olay. Ama Moritz Ollie ''nin deyimiyle kahraman güçlerine sahip. Etraftaki sesleri beyni görsel olarak ona iletiyor ve görebiliyor , çok değişik bir şey.

Bu kitapta dostluğu , arkadaşlığı , engellerin bir şekilde aşılabileceğini net bir şekilde okuyorsunuz. Yüzümde hüzünlü bir şekilde bitirdim kitabı, 2 küçük arkadaşın hikâyesini severek okudum :)
Sonuç olarak ; 
Konu bakımından orijinal , Yazım dili çok eğlenceli  bir kitap Benimle Asla Tanışamayacaksın. EE  daha ne bekliyorsunuz alın okuyun :)


Puanım : 4/5




27 Şubat 2016 Cumartesi

Arıların Ölümü - Kitap Yorumu



ARKA KAPAK



Marnie ve Nelly iki kız kardeş. Kirli işlere bulaşmış bağımlı babaları ve alkolik annelerini evde ölü buluyorlar. Ne yapacakları hakkında fikirleri yok. Siz olsanız ne yapardınız?

Onlar anne babalarını evlerinin arka bahçesine gömdüler. Yaşlı komşularının yardımıyla bir yuva kurup mutluluğu yakalayabilirler.Fakat unutmayın; bu bir masal değil. Peşlerinde belalı adamlar, meraklı arkadaşlar, ne idüğü belirsiz bir büyükbaba ve her fırsatta arka bahçelerinde dolaşan bir köpek var.İki kız kardeş ve hayat artık baş başa. Lisa O'Donnell ilk romanında toplumun ötekilerini, kötü çocuklarını, özgün karakterlerle, sert, kışkırtıcı, sürükleyici ve tuhaf bir şekilde anlatıyor. Arıların Ölümü, kişi ve kurumlara karşı hayatta kalma çabasının hikâyesi.
(Tanıtım Bülteninden)







YORUM


Merhaba :) @hayaliokurlar ın bu hafta ki tur kitabı olan Arıların Ölümü an itibariyle bitti.

Kitabı beğenip beğenmemek arasında gitgellerim var. O kadar kararsızım ki.
Eeeh sanırım Nötrüm, öyle diyeyim:D

Kitabımız , 2 kız kardeş olan Marnie ve Nelly'nin ölen anne ve babalarını evlerinin  arka bahçesine gömmesiyle başlıyor.Ne kadar korkutucu değil mi ? Anlayacağınız itibariyle bu hikâyedeki büyük bir sır var.

Başta da dediğim gibi kitabı beğenip beğenmeme konusunda aşırı kararsızım.Kitabı düz bir şekilde sadece kurgusu ve yazım dili olarak bakarsak çok fazla eksiği var. Olay yok aşırı durağan.

Ancak kitaba duygusal anlamda baktığımızda beklentilerin cok çok üstünde bir şeyle karşılaşıyorsunuz.
Birisi 13 diğeri 16 yaşındaki 2 küçük kızın hayat mücadelesini ve toplumun bu kadar hazin bir olayı nasıl görmezden geldiğini görüyorsunuz.


Anne ve babanın çocuk yetiştirmede ne kadar önemli olduğunu , uyuşturucunun insanları nasıl robotlaştırıp duygusuz insanlara dönüştürdüğünü görüyorsunuz ...


Ehh her şeye rağmen güzel insanlarda mevcut bu hikâyede, 2 küçük kızın hayatını elinden geldiğince düzeltmeye çalışan insanlarda mevcut.

Kitap duygusal anlamda gerçekten çok çok yordu beni . O yüzden ara ara okudum , mahvolmuş Hayatlar okumak açıkçası beni üzüyor :D

Sonuç olarak ; duygusal açıdan yoğun bir insan değilseniz bu kitabı begenmezsiniz , ancak benim gibi sulu gözün tekiyseniz sizi etkiler , derin izler bırakır :) 

Puanım : 3,5 / 5




26 Şubat 2016 Cuma

Gözlerindeki Canavar - Kitap Yorumu ( Monster in his eyes #1)




ARKA KAPAK

Kırmızı Başlıklı Kız, Koca Kötü Kurt'a âşık olursa… Ignazio Vitale iyi bir adam değildi. Onu ilk gördüğümde tehlikeyi sezmiştim. Karanlık ve öldürücü… Büyüleyici ve ürkütücü... İstediğim her şey ve ihtiyacım olan son şey... Saplantı…

Beni ağına düşürmesi, yatağa atması ve hayatına dahil etmesi çok uzun sürmedi. Onun sırları vardı, hayal bile edemeyeceğim sırlar… Gözlerindeki karanlık, ürkütücü ve heyecan vericiydi. O, yakışıklı prens maskesi ardına gizlenmiş bir canavardı ve maskesini çıkardığında her şey değişmişti. Ondan nefret etmek istiyordum. Bazen ediyordum da... Ama bu onu sevmeme engel olmuyordu.
(Tanıtım Bülteninden)




YORUM

Selamlar . Bugün sizlere en en en sevdiğim , kendi türü içinde favorim olan Gözlerindeki Canavar yorumuyla geldim.

İkinci kitabı okumadan önce re-read yapmak istedim ve iyi ki de yapmışım birçok olayı unutmuşum çünkü .Daha önce okuduğum halde  Vitale ismini kitapta ilk okuduğumda heyecanlandım. (Kronik Vitale hastalığım var da doz doz almam lazım kendisini :D )

Konudan bahsetmeyeceğim , bence arka kapağı okumaniz yeterli . Konusu hakkında hiçbir fikriniz olmayınca daha etkileyici oluyor . ( Test edildi , onaylandı.)


Başta da dediğim gibi ; Gözlerindeki Canavar kendi türü içinde okuduğum ilk ve favori kitabım.Favori karakterim ise tabiki İgnazio Vitale.:)


Kitabın konusu ilk 300 sayfa gayet durağan , klasik Yetiskin kitaplar gibi ilerliyor. Eee diyorsunuz , nerde bunu sırrı ,heyecanı.Klişeye yakın bu . Klişeye yakın diyorum bakın , yazarın dili kullanış biçimi , o şiirsel tat onkadar güzel ki bir şekilde kliselikten uzaklaşıp , özgünleşiyor.

Çirkin Aşk yorumumda da aynı benzetmeyi kullanmistim. Grinin Elli Tonu'n da Ana'nın kullandığı bir söz var ; " Sıradanı Sıradışılığa yüceltmiş ." Hah işte Gözlerindeki Canavar 'ı okurken kullandığım cümle bu oldu. Kitap bir şekilde sıradan olmaktan çıkmış , Sıradışılığa taşınmış , yazarın dili ve zekasıyla.Araya serpiştirdiği küçük sırlar , ip uçları son 100 sayfaya zemin hazırlamış.

Vee o son 100 sayfa efsane arkadaşlar  ! Bir solukta okutup kendine hayran bırakıyor.Ağzınız açık oluyorsunuz kitabı. Karissa ile beraber  Vitale 'den nefret edip , yine onunla beraber seviyorsunuz.

Pis Vitale , sizi kitaba hapsediyor resmen :D

Kitabın dili genel olarak akıcı, şiirsel diliyle bütün sayfalara post it yapıştırasınız geliyor ki benim aynı sayfaya üç tane yapıştırdığım oldu. 


Hayranım... Bu kitabı yazan kadına, karakterlerine , o derin kurguya , kitabın kusursuzluğüna hayranım  ...


Puanım : 5/5




21 Şubat 2016 Pazar

Annemin Gelini Olur Musun ? #AGOM1 - Kitap Yorumu




KÜNYE

Kitap Adı : Annemin Gelini Olur Musun ?

Yazar : Özlem Türk 

Yayınevi : Müptela Yayınları

Tür : Komedi - Romantik


ARKA KAPAK

"Annem bir gelini olsun istiyor. Ancak ben evlenmek istemiyorum, gençliğimi tek bir kadınla geçiremem. Anlarsın ya, her gece farklı bir çıtırın tadına bakmak varken tek kadına bağlı kalmak çok sık-" Aksen, "Kısa kes!" diye bir kez daha emretti.

"Peki... Seninle bir oyun oynayalım. Annemi gelin hayalinden vazgeçirecek tüm özelliklere sahipsin. Düşünüyorum da annemin gelini olur musun?" 

Yekta'nın şu hayattan istediği tek bir şey var: Her gece farklı bir kızla hayatın tadını çıkarmak! Yekta'nın annesi Elçin'in fani hayattan istediği yegâne şey ise oğluna hanım hanımcık, istediği gibi bir gelin bulabilmek! 

Hanım hanımcık gelin peşine düşen Elçin Hanım, çapkınlığın doruklarında dolaşan Yekta ve anneyi yıldırma operasyonunun kilit ismi Aksen arasında neler yaşanacak? Sizce Aksen, Elçin Hanım'ın gelini olur mu, ne dersiniz?

(Tanıtım Bülteninden)


YORUM

Merhaba ... Bu gün ; " kapağına aldanıp almak istedim , sonucunda kendime şiddet uygulamak istedim " konulu yorum ile sizlerleyim :(

Annemin Gelini Okur Musun ? benim doğum günü kitap listemde bulunan bir kitaptı. Bir arkadaşım bu listeyi tesadüf (!) eseri görüp bana almıştı :) Nedendir bilinmez millet  AGOM , AGOM deyince durun bende bakıcam şu AGOM ' a neymis , niye bu kadar ünlü oldu diye merak edip , okumak istedim.EE kapağı da güzeldi , ayracı daha güzeldi gördüğünüz gibi.

Evvett ... En sonunda okudum ve bitti. Watpadd hikâyelerinin ilk basıldığı dönemlerde ünlü oldu AGOM ... Keşke watpadd e okusaydim dedim , kitabı aldığıma o kadar pişman oldum ki...

Hikayemizin kahramanı Yekta , gününü gün eden , her gün farklı kızla gezen bir adam. Annesi ise onun bu davranışlarından bıkmış , artık oğlunun olgunlaşıp , düzgün bir adam olmasını istiyor . Ve en sonunda kendince ideal gelin listesi oluşturup , Yekta'nın bu listeye uygun bir kızla evlenmesini istiyor. EE Yekta durur mu tabi .Ben özgür ben asiyim , kimse beni kisitlayamaz  , anneme bunların tersi bir gelin buluyumda görsün triplerine girip , listenin tam tersi bir gelin adayı aramak için yollara düşüyor ve karşına Aksen çıkıyor. Kitabimiz ise burada başlıyor.





Kitabımız ; yer yer komedi ile harmanlanmış yer yer drama bağlamış bir kitap ki bana göre dram kısmı komedi kısmına daha ağır basıyor. 
Elime gülüp eğleneceğim bir kitap aldığım sandım ama olay tam tersi oldu ,kitaptaki yersiz dram beni boğdu , daralttı.

Benim kitabı beğenememe sebebim yazım dili değil çünkü yazarın dili gayet akıcı. Ancak kurgu oldukça zayıf maalesef . Konu tam oturmamış , atlamalar oldukça fazla .
Kitap boyunca olgunlaşmamış karakterlerin , olgunlaşmamış ilişkilerini okuyoruz . Üniversiteye giden karakterler nasıl oluyor bilmiyorum ama oldukça komik - çocuksu nedenlerle bir küsüp barışıyorlar . Kızımız desen ayrı bir hava , herseyi gurur meselesi yapıp , kitap boyunca çocuğu süründürüyor.

Oldukça sınır bozucu bir şekilde kitap böyle ilerliyor. Ve olmadık yerde saçma bir nedenle bitiyor ki ben bunu sırf 2.kitaba zemin hazirlamak için olduğunu farkettim. Olay bence 1 kitaplada halledilebilirdi ama 2. kitapta var ne yazık ki. 

Sonuç olarak benim için AGOM hayal kırıklığıydı. Çok çok severek alınmış bir kitap benim için ziyan oldu.

Ama her şeye rağmen emeğe saygın sonsuz , yazarı bu kadar büyük kitleye ulaştığı için tebrik etmek gerek.


Puanim ; 2,5



10 Şubat 2016 Çarşamba

GÖZLERİNİ HARAMDAN SAKIN - KİTAP YORUMU & ALINTILAR



KÜNYE

Kitap Adı : Gözlerini Haramdan Sakın

Yazar : Merve Özcan 

Sayfa Sayısı : 504

Yayınevi : Portakal Kitap


ARKA KAPAK


Aşk, polisiye, imkânsızlıklar…
 
İnandığı değerlere sadık kalmaya çalışan yakışıklı bir polis ve onun aksine rahat bir hayat tarzına sahip güzel bir kız; Ömer ve Betül…
 
Biri işine, ailesine ve değerlerine sadakatle bağlı, kendi küçük ve muhafazakâr dünyasında mutlu… Diğeri ailesi sürekli seyahatlerde olduğu için yalnız; bütün hayatı eğlenmek, gezmek, arkadaşlarıyla vakit geçirmek olan bir hayalperest…
 
İki farklı dünya, iki farklı insan; yolları pek de hoş olmayan bir şekilde kesişiyor. Betül hem Ömer’i ve sert mizacını anlamaya ve bir şekilde de onun farklı dünyasına girmeye çalışırken, hem de kendi hayat tarzını, aile ilişkilerini ve gerçek arkadaşlığı sorguluyor.
 
Ve Betül’ün tek taraflı ilerleyen bu ilgisi, Ömer’in “Benden uzak dur,” ihtarlarına uymayıp bir çatışmanın ortasında hedef noktası olmasına zemin hazırladığındaysa artık her şey için çok geç oluyor.
 
Peki ailesine, farklı yaşam tarzlarına ve yaşadıkları tüm zorluklara rağmen Betül’ün aşkı mutlu sona erecek mi?
Eğlenceli bir dil, heyecanlı bir bekleyiş ve tüm imkânsızlığına rağmen yoğun bir aşk hikâyesi…



YORUM
Merhaba.  @hayaliokurlar kitap turu kapsamında bu hafta okuduğumuz Gözlerini Haramdan Sakın bitti 
Bu kitaba ben Watpadd de tam başlayacakken kitap olma süreci ortaya çıkınca erteleyip hiç başlamadan bırakmıştım. Kitap olduktan sonra okurum dedimm veee sansima tur kitabımız oldu da okuma şansına eriştim. Ve sonuç olarak iyi ki ertelemisim diyorum , bölüm beklemek benim için işkence olurdu  
Gözlerini Haramdan Sakın bence türü içinde okuduğum en en en farklı kitaptı.Baştan söyleyeyim .
Kitabımız ; Esas kızımız Betül'ün bir barda kavgaya karışması üzerine tutuklanmasıyla başlıyor. Ve karakolun başkomiser i Ömer'i görüp etkileniyor.
Betül rahat bir yaşantıya sahip bir kız , zengin ,rahat ve birazda yalnız.Ömer ise inandığı değerlere sadık kalmaya calışan orta gelirli bir ailenin oğlu. 
Betül bir şekilde hem Ömer'in hayatına girmeye , onu anlamaya çalışıyor hem de kendi dünyasında hissettiği boşlukları doldurmaya calışıyor. Ancak bir gün talihsiz olaylar sonucunda hedef noktası oluyor ve Kitabımız başlıyor.


Kitabı okurken ilk başta “ Aha ! “ dedim klasik zengin kız fakir oğlan hikâyesi. Ama kitabın ortalarına geldigimde lafımı yiyip susup oturdum öylece .
Bir kere kitapta biz somut yaşanan bir aşkı okumuyoruz.Betül'ün platonik aşkını okuyoruz.Betül'ün kendini bulma yolculuğunu okuyoruz . 

Kitapta hiçbir kitapta bulunmayan , daha önce okumadigimiz dini öğeler ön planda . Kitabı farklı bir kategoriye sokan da bu olay zaten.Ömer ; gerçekten ama gerçekten herkesin aradığı bir karakter ki yazarı bu karakteri ortaya çıkarıp bize sunduğu için ayrı bir teşekkür ediyorum. :D

Ayrıca kitap baştada dediğim gibi Betül'ün kendini bulma ,yalnızlıktan kurtulma öyküsü. Kızcağızın o yalnızlığı kitapta içimi parçaladı resmen.
Kitapta anlatılan Betül'ün ailesi nin tepkisi bana göre biraz abartı kacsada bir çok problemin aileden kaynaklı olduğunu bir şekilde kitap bize aşılıyor.

 Gözlerini Haramdan Sakın , okuduğum em etkileyici ,en anlamlı kitaptı. Üstelik bir tek Ömer ve Betül'ü de okumuyoruz bu hikâyede.  Bizi monotonluktan kurtaracak aksiyonu da katmış icine yazar.  Çok da iyi yapmış.  
Gözlerini Haramdan Sakın  ; eşsiz betimlemeleri ve eğlenceli diliyle kolayca okunan , tadını damağında bırakan sonuyla gayet güzel bir kitap.
Herkese Öneririm ...
Puanim ; 4,5/5

Edit ; 2.kitabı merakla bekliyorum.


ALINTILAR


" Belki de onu bulup derece merak etmemin sebeplerinden biri buydu. İnandığı şey , onun duygularını çevrelemiş, büyük, sağlam bir sandıktı ve ben bu sandığın için boş mu , dolu mu bilmiyordum .


Yalnızca kilitli sandık ve bolca merak ...

                                   &&&&&&&&&&&

" Bir adet denge kaybolmuştur. Bulanlarin danışmaya bırakması önemle rica olunur ."

                                 &&&&&&&&&&&&


" Ona bu kadar yakın olmak ve kokusunu bu kadar yakından duymak kesinlikle bana iyi gelmiyordu . Vücudum fonksiyonlarını şaşırıyor ve toparlanmam uzun sürüyordu."
  
                                   &&&&&&&&&&


" Hislerimin frambuazlı pasta sevmeyen bir adama kayması yeterince acı ve dramatikti. Ama sonuçta ondan frambuazlı pasta sevmediği için soğuyamazdim. Frambuazli pastadan da Ömer sevmiyor diye soğuyamazdım.İkisinin de kulvarlari farklıydı ve ikisininde caresizce birakamiyordum

8 Şubat 2016 Pazartesi

ÇARPILMA - Cooleen Hoover (Slammed #1) - KITAP YORUMU


ARKA KAPAK 


Aşkı şiir tadında mı yaşamak istersin… yoksa kalbinin derinliklerine işleyen bir acıyla mı?

On sekiz yaşındaki Layken babasının ölümünün ardından hem annesine hem de küçük kardeşine destek olur. Her ne kadar yaşadığı acının üstesinden gelmiş gibi görünse de genç kız içten içe tüm umudunu kaybetmektedir. Bu sırada varlığıyla nefesini kesen yirmi bir yaşındaki, yakışıklı komşusu Will karşısına çıkar. Will’in şair atışmalarına olan tutkusu Layken’i kendisine hayran bırakır.İlk buluşmaları muhteşemdir. Birbirleri için özel olduklarını hissedip birçok ortak yanları olduğunu fark ederler. İkili birbirine artık sırılsıklam âşıktır. Ancak şaşırtıcı gerçekle ilişkileri çok geçmeden bambaşka bir hal alır. Bir araya gelmelerine ve aynı zamanda ayrılmalarına neden olan duyguları arasında bir denge kurmaya çalışırken, günlük etkileşimleri bile onlara acı vermeye başlayacaktır. Kalplerinde gizledikleri gerçeği ve aşkın pişmanlıkla sonlanmadan doyasıya yaşandığı bir geleceği hayal edip ifade edebilecekleri tek yer ise şiirlerdir.    




YORUM 


                         
Merhaba  Dün gece bir anlık reading slump korkusuyla @evetherneyse den kitap önerisi alıp Çarpılma ‘ya başladım.  Elimdeki kitapları okuyamıyordum çağreyi eline yeni bir kitap almakla buldum  Veee Collen , resmen Süper Kahraman gibi yetişip beni bu güç durumdan kurtardı
Pişmanlık zarar vericidir. Değiştiremeyeceğin geçmişe bakmaktır. Bazı şeyleri gerçekleştikleri sırada sorgulamak gelecekte pişman olmayı önler.

Sana her zaman saygılı mı davranıyor? İlk soru bu. İkinci soru, yirmi sene sonra da  kişi olsa, yine onunla evlenir misin? Ve son olarak,daha iyi bir insan olman için sana ilham veriyor mu? Bu üç soruya da evet cevabını verebileceğin birini bulursan, iyi bir adam bulmuşsun demektir."

Yarın kimin umurunda?
    Yarın da herhangi bir gün değil mi?"

           
Çarpılma , benim uzun zamandır kitaplığımda bekleyen ama bir türlü kıyıp okuyamadığım kitaplardan biriydi . Elimde olan çevrilmiş son Colleen kitabıydı ve diğerleri çevrilene kadar bekletmek istiyordum ancak yayınevinden haber çıkmayınca dayanamayıp okudum . 


Kitabımızın kahramanı Layken  , babası öldükten sonra annesini maddi zorluklar çekmesi sebebiyle Teksas ‘dan Michigan ‘a taşınıyor.Taşındığı ilk gün karşı komşusu olan Will ve kardeşiyle tanışıyor . Ve Will ‘e ilk görüşte aşık oluyor. Will de ona . İlk buluşmaları muhteşemdir fakat bazı olaylar sonucunda aşklarının önünde bir takım zorluklar çıkıyor. Ve bunun üstesinden gelmek için şiire sığınırlar 

Kitabımızım konusu genel olarak böyle  Birazcık daha içeriğinden bahsetmek isterdim ancak ne soylesem Spoiler olur o yüzden fazla bir şey söylemeyeceğim :D Bakınız ben hiç Spoiler yemedim mutluyum  :)



Biliyorsunuz ; Colleen Hoover ‘ın ülkemizde çevrilmiş 4 kitabı var ve ben hepsini okudum . Ancak kitapların yazılış sırası hakkında hiçbir fikrim yok. Ben ; Umutsuz , Yeni Bir Umut , Çirkin Aşk ve Çarpılma sırasıyla okudum 
Size burda anlatmak istediğim şey şu ; Ben Umutsuz ‘u ilk   okuduktan sonra daha bu kitabın üstünde bir kitap yazamaz demiştim . Keza Çirkin Aşk da da dediğim çıktı. Eğri oturup doğru konuşalım şimdi Çirkin Aşk bir Umutsuz değildi. Ancak Çarpilma ‘yı okuduktan sonra Umutsuz ‘dan yazılış biçimi ,yazarın kullandığı dil bakimindan kat be kat üstündü. Konu Umutsuz ‘a göre biraz daha düşük kalmış ancak yazım tarzı ,o şiirler bence muhteşemdi  
Coolen bence çok zeki bir yazar.  Kelimelerle oyuncak gibi oynayıp  , sizi nerden vuracağını çok iyi biliyor. Kitaptaki duygu değişimleri ,olaylar bölümlerin başında bir grubun şarkılarıyla özetlenmiş  Bu çok çok hoşuma gitti.
Ama asıl hoşuma giden şey Şiir Atışmalarıydı . Ya kitaptaki şiirlere bayıldım . Yazılan şiirler o kadar güzel ki hepsini deftere geçirip ölümsüzleştireceğim  
Sadece kitapta Will'in sürekli değişen ruh hallerini sevmedim. Zaten Cooleen ‘in erkek karakterleri bütün kitaplarında sorunlu tipler . Ama sonradan bu değişimlerin bir nedeni öğreniyoruz ki böyle gözlerimizden kalpler fışkırıyor  


Bunu dışında kitap gerek şiirsel anlatımı gerekse konu bakımından yine gönlümde taht kurdu. Cooleen ‘i seviyorum ya gerçekten . Kitaplarında aklimiza bile gelmeyen unuttuğumuz şeyleri vurgulamayı çok iyi biliyor.  
Son olarak benim gibi şiir sever biriyseniz bu kitabı kesinlikle okumaniz gerekiyor.

 Puanım ; 4,5/5



ALINTILAR 

Pişmanlık zarar vericidir. Değiştiremeyeceğin geçmişe bakmaktır. Bazı şeyleri gerçekleştikleri sırada sorgulamak gelecekte pişman olmayı önler.

&&&&&&&


Sana her zaman saygılı mı davranıyor? İlk soru bu. İkinci soru, yirmi sene sonra da aynı  kişi olsa, yine onunla evlenir misin? Ve son olarak,daha iyi bir insan olman için sana ilham veriyor mu? Bu üç soruya da evet cevabını verebileceğin birini bulursan, iyi bir adam bulmuşsun demektir."


&&&&&&



Pişmanlık zarar vericidir. Değiştiremeyeceğin geçmişe bakmaktır. Bazı şeyleri gerçekleştikleri sırada sorgulamak gelecekte pişman olmayı önler.



&&&&&&





Sana her zaman saygılı mı davranıyor? İlk soru bu. İkinci soru, yirmi sene sonra da  kişi olsa, yine onunla evlenir misin? Ve son olarak,daha iyi bir insan olman için sana ilham veriyor mu? Bu üç soruya da evet cevabını verebileceğin birini bulursan, iyi bir adam bulmuşsun demektir."



&&&&&



Yarın kimin umurunda?
    Yarın da herhangi bir gün değil mi?"

                (The Avett Brothers, Swept Away) 

&&&&&&&

Bu sene hayatımın dersini aldım
Babamdan
Bana kahramanların her zaman yenilmez olmadığını
Ve sihrin
içimde olduğunu öğretti.



Veee son olarak bi not :) Ben bu kapağı daha çok sevdim :) :






                                           


6 Şubat 2016 Cumartesi

Yağmurla Gelen Mutluluk - Kitap Yorumu & Alıntılar


ARKA KAPAK
2014 Goodreads En İyi Genç Yetişkin Kitabı Adayı
Yağmurla Gelen Mutluluk, farklılıkların aslında ne kadar abartıldığını ve sevginin karşısında hiçbir şeyin duramayacağını bir kez daha gözler önüne seriyor...
Söz konusu aşksa, sıradan diye bir şey yoktur.
Herkes Colton Neely’nin özel olduğunu düşünüyordu.
Lilly Evans ise büyüleyici olduğunu...
Çocukluk arkadaşlarıyken bir kaza yüzünden yolları ayrılmıştı. Yıllar sonra buluştuklarında ise Lilly, Colton’ın ne kadar özel olduğunu ve onu daha fazla tanımak istediğini keşfedecekti. Ve Colton’ı tanıdıkça, ona daha çok bağlanacaktı.
Ancak Lilly, sevgisini kelimelerle ifade etmekte dahi zorlanan bu çocukla ilişkisini dilediği gibi yürütebilecek miydi?
“Bir gün oğlumun yaşamasını isteyeceğim türden bir aşk hikâyesi.” - Qwen Salsbury, Çoksatan The Plan kitabının yazarı



KÜNYE

Kitap Adı : Yağmurla Gelen Mutluluk
Özgün Adı : Puddle Jumping 1
Yazar : Amber l. Johnson
Çeviri: Filiz Şakar 
Sayfa Sayısı : 174


YORUM



Merhaba , kaç gündür bir türlü yorumunu giremediğim YAĞMURLA GELEN MUTLULUK yorumuyla sizlerleyim . Biliyorsunuz bu kitabı ben  1  veya  1,5 saatte bitirdim. Vee çpk çok beğendiğim bir kitap oldu diyebilirim .
 Kitabımız 10 yaşındaki Lily Evans’ın birgün komşularının çocukları Calton Neely’ye bakıcılık yapmaya başlaması ile başlıyor. Ama bizim Lily’mizin bitmek bilmek yaramazlıkları sonucu yooları bir kaza nedeniyle ayrılıyor.

Ta ki bir gün 17 yaşında birbirleriyle karşılaşıncaya denk.  Lily aslında Calton ‘unaslında  çok özel olduğunu keşfedinceye denk. 


Evvvet kitabımızın ana konusu böyle. Ben Yağmurla Gelen Mutluluğu Ankara Kitap Fuarı’n dan aldım ve kitap hakkında hiçbir fikrim yoktu. Sadece çevirisinin hepimizin bildiği gibi Filiz ŞAKAR ‘a nağmıdeğer pillikütüphane nin yaptığını biliyordum. Sonuç olarak kitaptan hiçbir beklenti beklemeyerek başladım.
Amaaa bu kitap beni çarptı. Ciddiyim! Öyle böyle değil. Yani bildiğiniz kitaba aşık oldum. Kısacık ama içinde o kadar büyük şeyler barındırıyor ki. Farklılıklarımızın aslında göründüğü gibi olmadığını. Aşkın hiçbir engele hiçbir şeye takılamadan yaşanabileceğini  o kadar samimi bir dille anlatmış ki.
Masum ,saf bir sevgi COLTON’un sevgisi. Ona özgü ,ona ait. Ama ben calton dan çok LİLY ‘ye hayran kaldım.Saf cesareti, her şeye rağmen vazgeçmemesi kitapta beni asıl etkileyen şeydi.aşkına her şeye rağmen sahip çıktı helal olsun valla :)


Kitabın dili şiirsel anlatımıyla gerçekten etkileyiciydi. Zaten kısacık 174 sayfalık bir kitap.Ama içeriği bence koca bir hikaye barındıyor. Gerçekten çok ama çok etkilendim . 

OKUYUN ,OKUTUN 


PUANIM 5/5





ALINTILAR 

Her şey bir oğlanla başladı.
Bir oğlanla başlayıp,bir oğlanla bitti, ama hangi hikaye öyle değildir ki ?


                                    &&&&&&&&&

Aşk, bunu deneyimleyebilecek kadar şanslı olanlar için olağanüstü  bir şey...


                                  &&&&&&&&&

Sanırım bazen gerçekler karşımızda duruyor ama inanmak istemiyoruz . Her şeyi olmasını istediğimiz gibi görüyoruz. Bazen , inkar ederek yaşamayı seçiyoruz...

                                &&&&&&&&
Ancak Calton'u sevmenin bir başarı olduğunu söyleyemem... Bu bir onurdu . Beni değiştirdi. Beni, uzun yıllar boyunca denediğim, olmaya çalıştığım insan haline getirdi.



2 Şubat 2016 Salı

KIZIL YÜKSELIS - KITAP YORUMU



ARKA KAPAK

Ben dünyaları ateşe verecek kıvılcımım. Ben zincirleri kıracak çekicim. Ben halkımın ve esaret içinde yaşayan herkesin umuduyum. Çünkü biliyorum ki insan kendini köleleştiren adaletsizlikle özgürleşemez. Gelecekte, renk kodlarına göre sınıflara ayrılmış Toplum'un en alt sınıfını Kızıllar oluşturmaktadır. Diğer bütün Kızıllar gibi Darrow da, Mars'ı yeni nesiller için yaşanılır bir gezegen haline getirdikleri inancıyla günlerini madenlerde çalışarak geçirmektedir. Üstelik bunu severek ve isteyerek yapmakta, kanı ve teriyle çocuklarına daha iyi bir dünya bırakacağına inanmaktadır.

Ancak Kızıllar kandırılmıştır. Darrow, halkının yozlaşmış yönetici sınıfın kölesinden başka bir şey olmadığını keşfettiğinde adalet özlemi ve kaybettiği aşkının anısıyla hırslanır. İnsanlığın yeni nesil Altın hükümdarlarının güç için mücadele ettiği efsanevi Enstitü'ye sızmak için her şeyden vazgeçer. Hayatı ve medeniyetin geleceği pahasına en başarılı ve en vahşi Altınlarla rekabet etmek zorunda kalacak olan Darrow'un düşmanlarını yenmek için artık yapmayacağı şey yoktur… Bu, onlardan birine dönüşmek anlamına gelse bile.

"Olağanüstü bir macera, nabzınızı hızlandıracak bir serüven… Pierce Brown'ın çarpıcı ilk romanı Açlık Oyunları, Sineklerin Tanrısı ve Ender'in Oyunu'nu anımsatıyor. Başınızı döndürmek için gereken her şeye sahip." 
-Entertainment Weekly-

"Ender, Katniss ve şimdi de Darrow… Pierce Brown'ın imparatorlukları çökerten bu ilk kitabı, insanlığın yıldızlara yayılma hayalini yeniden canlandırıyor." 
-Scott Sigler-

"Bir intikam, savaş ve güç mücadelesi…" 
-Kirkus Reviews-

"Klasik bilim kurgu hayranları ve yeni distopik destanların coşkulu takipçileri bu müthiş kitabı mutlaka okumalı." 
-Examiner.com-

"Hırs dolu… Her yaştan Açlık Oyunları hayranı mutlaka okumalı." 
-Booklist-

"Okuyucuyu ele geçirecek ve daha fazlasını istetecek." 
-Library Journal-

"Pierce Brown, okurlarının zihninde yer edecek müthiş ve güçlü bir eser yaratmış." 
-The Huffington Post-

"Heyecan ve hareket dolu, sinemaya aktarılmaya hazır bir hikâye




YORUM
Evet :) Sonunda Kızıl Yükseliş bitti. Ama ne bitti. Yıktı geçti...Esti gürledi.Beyninin yarısını yiyerek kendini bana okutturdu. Kitap benden intikam aldı resmen.Beni bırakıp nasıl gidersin deyip beynimi elleriyle yoğurdu , kalbimi paramparça etti. Ve bitti..


Nasıl başlasam ,nasıl anlatsam , nasıl yorumlasam bilmiyorum . Ama kitap bitip kapağını kapattigimda tek düşüncem " Bu çok acımasızdı " oldu. Yazarın bu kitabı nasıl yapabildiğini düşündüm. Okurken resmen acı çektim . Ciğerim söküldü. Okurken acı çektim.Ben böyle hissettiysem yazarın neler hissettiğini düşünemiyorum bile.
Kitabın bende bıraktığı duygusal yoğunluk çok çok fazlaydı. Sanırım benden kaynaklı bir durum bu arkadaşlar.  Orada birbirini baltalayan , bıçaklayan , köle dönüşmüş küçücük çocuklar için ağırKitabın bende bıraktığı duygusal yoğunluk çok çok fazlaydı. Sanırım benden kaynaklı bir durum bu arkadaşlar.  Orada birbirini baltalayan , bıçaklayan , köle dönüşmüş küçücük çocuklar için ağıt yakasim geldi.




Daha fazla abartmadan kitabın konusuna değinmek istiyorum ;

Gelecekte renk kodlarına ayrılmış bir toplumda "Darrow" en alt sınıfta bir Cehennem Dalgıcı, yanı bir Kızıl. Kızılların görevi Mars'ı yaşanılır bir hale getirmek . 
Ama Darrow başına gelen nahoş bir sonrası herşeyi yalan olduğunu Kızılların kandırıldığını anlıyor.İntikam almak istiyor.Halkının intikamını almak için en üst sınıfın yanı Altınların güvenini kazanmak ve Enstitüye sızmasi gerek.

                                       
Kitap bir Distopya. Herkesin bildiği gibi . 

Ama garanti veriyorum okuyacağınız en acimasiz , en iyi Distopya. 
Daha bir üst seviyesi yok!

Toplum sınıflama yönünden renk kodlarına göre ayrılmış ki bu en başta biraz kafa karıştırıyor. Renklerin her birinin ayrı bir gorevi var. Ama en temel görevleri Altınlara hizmet etmek.
Kandirilmislar. 

Okuduğum tüm distopyalardan farkı bence sistemin çok çok farklı oluşuydu.  
Ben Açlık Oyunları'na acımasız dedigimi  hatırlıyorum .Küçücük çocuklar toplumu dizginlemek için birbirini öldürüyordu bildiğiniz gibi. Acımasızdı. Akla sığmazdı.

Ama Kızıl Yükseliş Açlık Oyunları'nı yıktı. Resmen tekmeledi :D

Çocuklarını Lider yapmak için birbirine kırdıran bir toplum.Refah yaşamak için insanlarını kandıran bir toplum . Sistem o kadar güçlü ki herkes yerini kabullenmiş.  Güçlüler Altınlar ,Yenilmezler ...



Diyecek söz bulamıyorum ciddiyim . Çok çok güçlü bir kurgu .Ağzım açık hayretler içinde okudum kitabı.Dili ağır , kelimeler süslü. Akılda kalıcı değil. Bir süre boyunca adapte olma sorunu yaşıyorsunuz. Ama kitabı kendinizi vererek okuduğunuz da ayrıca bile gerek kalmıyor .

Büyük bir ciddiyetle söylüyorum. Kızıl Yükseliş bir baş yapıt.

Edebilik mi arıyorsunuz? ----->Doğru kitabı okuyorsunuz. 

Güçlü bir kurgu mu arıyorsunuz ? -----> Yine doğru kitabı okuyorsunuz 

Kusursuz bir karakter mi arıyorsunuz ? --->  Alâsı var "Darrow " :D 


İyi ki elimde 2. Kitap var yoksa dayanamayıp ağlardim . Hayran kaldım , her sayfasına ..

Kızıl Yükseliş kurgu harikası güçlü karakterleriyle bir baş yapıt.
Kaçırmayın , okuyun derim.Pişman olamazsınız .

Puanim : 5/5 

 

Hunharca Okuyan Kız Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang