24 Ocak 2016 Pazar

OLUR BÖYLE B'KTAN SEYLER - KITAP YORUMU



KÜNYE

Yazarı : RİCK SPRİNGFİELD

Yayınevi : PARODİ KİTAP 

Sayfa Sayısı : 324

Çeviri: Özlem Özarpacı



ARKA KAPAK




"Hey Tanrım! Bir dahaki sefere ben çaldırsam sen beni arar mısın?"



Hayatınızın en berbat günlerini yaşıyorsunuz. Tam olarak dibe vurmuş durumdasınız. Sonra aniden karşınıza bir telefon numarası çıkıyor. Arıyorsunuz. Telefonun diğer ucunda hiç tanımadığınız bir ses: Tanrı'nın sesi. Muhtemelen bunun bir şaka olduğunu düşünüyorsunuz. Ya da belki de delirdiğinizi. Fakat bu ne bir şaka ne de siz keçileri kaçırdınız. Sahi, o numarayı yeniden aramaya cesaret edebilir miydiniz?


"Konuşmamız gerek Tanrım. Aslında bunu çok daha önce yapmamız gerekirdi ama beni ciddiye almadığının farkındayım. Oradan nasıl göründüğü hakkında en ufak bir fikrim yok ama bilmeni isterim ki buradan bakıldığında işler pek de yolunda gitmiyor. Yani dünyayı diyorum. Farkında mısın bilmiyorum ama boka batmış durumdayız. Hey, sana söylüyorum, beni duyuyor musun? Ah hadi ama… Kontör tam da bitecek zamanı buldu. Hey Tanrım, bir dahaki sefere ben çaldırsam sen beni arar mısın?"

"İnanılmaz yaratıcı… Springfield âdeta şöyle diyor: Emniyet kemerlerinizi bağlayın ve uçuşa hazır olun."
-Kirkus Reviews-

"Büyüleyici, etkili, komik; bu kitap, en ilginç hikâyelerin hiç ama hiç beklenmedik yerlerden gelebileceğinin bir kanıtı."
-Booklist-
(Tanıtım Bülteninden)






YORUM





Merhaba :) Bana yıllar gibi gelen süreden sonra kitap bitirebildim  : D Biliyorsunuz sınavlar , grip mevzusu derken uzun bir sure elime kitap alamadım. Ve sonunda sınavlar bitip hastalıktan kurtulduğumda elime kitap alıp kısa surede okudum şuan da da sizlerle yorumunu paylaşacağım  :) Hunharkiz is back diyorum :) ve yoruma geçmeden önce klasikleşmiş kitabimizin konusunu sizlerle paylasiyorum ; 


Kitabımızın kahramanı Horatio ; hayatı kelimenin tam anlamıyla b*ka sarmış , intihar etme düşüncesinde bir adam ... Bir gün rastgele bir kitapçıya gidiyor ve orada ç/aldığı bir kitabın içinde ki numarayı çeviriyor . Ve aradığı kişi kendini Tanrı diye tanıtan esrarengiz bir kişi. Ve bu aramayla birlikte Horatio'muzun hayatı bir şekilde değişiyor ve olaylar başlıyor.





Yorumuma gelecek olursak ; 

Sanırım Olur Böyle Boktan Şeyler yorum yapmakta en zorlandigim kitaplardan biri oldu.
Kitapta bildigimiz , inandigimiz Tanrı kavramı çok farklı bir şekilde ele alınmış ve kitabı ilk okuduğunuz da bu olayı bir şekilde yadirgiyorsunuz .


Ama kitabın asıl anlatmak istenen kısmına yanı sonuca doğru geldiğinizde bu yadirgama olayı bitip kendinizi suçlama evresi başlıyor. 
Kitapta anlatılan olaylar o kadar doğru ki aslında.  Kendi elimizle kendimizi öldürdüğümüz biziz mesela . İnsan olarak o kadar bencil varliklariz ki etrafimizi sadece kendi bakış açimizla görüyoruz ve ne yaptigimizi idrak edemiyoruz . 

Her insan yaşamayı sever . Ama yasadığımız evrenin canlı olduğunu , onun 
da bir gün yitip gideceğini göremiyoruz. Kendimizi ölecegimize inandirmisiz , kabullendirmisiz ama miras bıraktığımız o değerli havayı acımasızca katlediyoruz.
Yazık bize.


Sonuç olarak ; Olur Böyle Boktan Şeyler sizi güldürürken düşündüren ders verici detaylar taşıyan bir kitap   ...

Sadece elestirdiğim bir nokta var , kitap çok çok yavaş ilerledi ama son elli sayfada uçtu gitti olaylar arasında ki bağlantıyı kaçırmamak için bir kaç kez okumak zorunda kaldım.


Herneyse dediğim gibi ; Olur Böyle B*ktan Şeyler okunacaklar listenizde olmasını önerdigim bir kitap. 
Nötr bir şekilde okursanız aslında ne kadar doğru şeyleri bize aktardığını görebilirsiniz ...


Puanim : 4/5


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hunharca Okuyan Kız Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang