28 Ocak 2016 Perşembe

OLDURMEYE DEGER KISILER - KITAP YORUMU




KÜNYE:


Kitap Adı : ÖLDÜRMEYE DEĞER KİŞİLER 
Orjinal Adı : THE KİND WORTH KİLLİNG
Yazarı : PETER SWANSON
Sayfa Sayısı:  295
Yayınevi : ALTIN KİTAPLAR
Tür : PSİKOLOJİK - GERİLİM


ARKA KAPAK : 



Birkaç tane çürük elma tanrı'nın belirlediği zamandan önce yok olsa ne fark eder...

Lily Kintner Heathrow Havalimanı, bekleme salonunun barında Ted Severson'la tanışır. İçilen martinilerin sayısı arttıkça aralarındaki samimiyet de artar. Bu iki yabancı kendileriyle ilgili en mahrem sırları birbirlerine anlatırlar. Ted, karısı Miranda'nın kendisini bir hafta önce aldattığını öğrendiğini söyler. Belki de en başından beri birbirlerine uygun değildirler. Sohbet ilerledikçe Ted yarı şaka karısının ihaneti yüzünden onu öldürmek istediğini açıklar. Bu şok edici itiraf karşısında Lily, ona bu konuda yardım edebileceğini söyleyerek işi içinden çıkılmaz bir hale sokar. Ne de olsa herkes bir gün ölecektir, birkaç çürük elmayı zamanından önce toprağa göndermenin ne sakıncası olabilir ki?

Bir anda bu ikili kendilerini ölümcül bir kedi-fare oyununun içinde bulurlar; her şey bittiğinde yalnızca bir kişi hayatta kalabilecektir.
(Tanıtım Bülteninden)





YORUM : 


Merhabalar :) Bugün size beni baştan aşağı dumura uğratan kitabın yorumuyla geldim .
Öldürmeye Değer Kişiler 'i bitirdikten sonra sanki kafanızdan aşağı bir kova buzlu su dökülmüş gibi bir his oluşuyor içinizde . Çünkü kitap tam anlamıyla içine çekiyor sizi. Ana karakter olup ,onunla plan yapıp onunla cinayet işliyorsunuz.Vee o son kısmı okuduktan sonra bir süre kitap elinizde öylece bakakaliyorsunuz . Korkmuş , çaresiz ve yeni plan yapamayacak kadar bitkinsiniz çünkü :D

Kitabımız ; Lily Kintner 'ın havalimaninin bekleme salonunda Ted Severson 'la tanışmasıyla başlıyor.Kitabı her karakterin ağzından kısım kısım okuyorsunuz. Bir Ted 'ın ağzından bir Lily 'nin ağzından.Bu iki birbirleriyle daha önce tanismayan yabancı alkolünde etkisiyle birbirlerine sırlarını dökmeye başlıyor ve Ted laf arasında Lily'e karısının onu aldattığını onu öldürecek kadar nefret ettiğini söylüyor. Lily de ona eğer karısını öldürmek isterse ona seve seve yardım edeceğini söylüyor.Ve Kitabımız bir cinayetin planı ile başlıyor.






Düşünsenize bir havalimanında daha önce tanımadığınız biriyle tanışıp onunla cinayet planı yapıyorsunuz . Çok imkânsız geldi değil mi ? Bu kitap da imkânsız değil :)

Kitabın ilk bölümü böyle başlıyor ve siz bir sure kitaba bakıp "OHA!" diyorsunuz . Ben öyle yaptım açıkçası :D

Başta da dediğim gibi kitap sizi öylece içine çekiyor . Sonra bir ters köşe daha yapip sizi kalp krizinin eşiğine getiriyor. Yok diyorsunuz daha fazlasını kaldiramam ama bir de son sayfada şoka giriyorsunuz. Veeee sonuç olarak ortaya psikoloji bozulmuş bir okur çıkıyor :D


Kitabın konusu daha önce okumadigim türden bir kurgu ve orijinalliği yüzünden bu kadar şaşkinim sanırım ... Lily kadar soğuk kanlı , zeki bir kadın da okumadim . O kadar zeki ki sizi zakasiyla altust ediyor . Konuşmasıyla bile sizi cinayet işlemeye ikna edebilir. 
Yazar Lily 'i yazarken ne yedi ne içti bilmiyorum ama ortaya aşırı derece de psikopat ortaya çikardigi için ve bunu bize oluşturduğu için ayakta alkisliyorum.


Kitap bittikten sonra kendinize gelemiyorsunuz ,dediğim gibi. Ben Tarryn Fisher kitaplarını okuduktan sonra baş ağrısıyla uyuduğumu hatırlıyorum.Ama bu kitapta başım ağrıdan çatladı ve üstüne evde " o neydi gız " diye dolanıp durdum :D


Sonuç olarak ; Öldürmeye Değer Kişiler psikolojik-gerilim severlerin kesinlikle okumasını önerdiğim bir kitap.Gerek kurgusunun orijinalliği ,gerek karakterleri gerek anlatımıyla çok sevdiğim kitaplar arasına girdi bile .

Okuyun derim :)


Puanim : 5/5













0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hunharca Okuyan Kız Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang