31 Mart 2016 Perşembe

Senli - Kitap Yorumu



ARKA KAPAK

Bu defter, beraber yaşadığımız her şeyin anısına övgüyle yazılmış, hatırlanmaya değer her şeyi içeriyor. Hayır, bu bir günlük değil, bu senli bir anılar geçidi olacak. Senin ve Benim... Karan ve Bahar'ın... Sevgin içimde büyüyen bir çığı anımsatsa da, o çığın üstüme devrilip sonumu getireceğini adım gibi bilsem de yine de yanında olduğum için, varlığını hissedebildiğim için hep binlerce kez şükrettim. Seni sevmek daha değerliydi, kendimden daha çok…
(Tanıtım Bülteninden)




YORUM



Acı asla hissettirmeyecek ama sen benim favori yaramsın" 




Selamlar :) Bugün sizlerle kafamı allak bullak edip ,bütün gece boyunca beni melankolik havaya sokan kitabın yorumuyla sizlerleyim.
Senli'yi 1,5 saat gibi kısa bir zaman diliminde bitirdim.Ancak ilk okuduğumda aklımda o kadar çok soru işareti kaldı ki elime alıp tekrar okudum. 
2. okuyuşumda kitap ,  soru işaretlerinden çok bolca gözyaşı , üzüntü ve sinir getirdi bana. 
Bu okuyuşumda bir şeyleri kendime yediremeyip , saldırma ve sinir kusma evresi geçirdim ki bi evre @eylulunkitapligi na patladı. Gece boyunca  Neden böyle oldu ? Neden sevmedi ? NEDEN ? Neden ? ... diyerek kendimi yedim durdum  Ve yine bir takım sorularıma cevap alamadigim için sabaha karşı kitabı elime alıp 3. kez okudum. Bu kez bitirdiğimde yüzümde hüzünlü bir gulumsemeyle kitabı götürüp yerine koydum .

Senli , üniversite öğrencisi Bahar'ın sevgilisi Karan'a yazdığı anılardan oluşuyor.Kitap boyunca Bahar'ın Karan'a olan takıntılı aşkını ( bana göre en saygıyı hak eden ) ve Karan'ın onu sevmeyisine rağmen yanında tutma çabasını okuyoruz.

Kitap sizi elinize alıp okumaya başladığınız an itibariyle depresif bir havaya sokup ,bütün duygularınızı tarumar ediyor.Bahar 'la ağlayıp , Bahar 'la sevip , Bahar'la gülüyorsunuz. BAHAR'ın Karan'ı düzeltme çabalarını ,Karan'ın o küçücük kızı her kirdiginda verdiği hasar size bir şekilde ulasiyor. 
Merve Akıncı'nın daha önce Şahmelek adlı kitabını okumuştum ve  açıkca söyleyeyim pek fazla etkilememişti. Senli'yi ise bir arkadaşım hediye edince bir şans vermek istedim .Ve iyi ki de vermişim çünkü Senli kat kat kat Şahmelek 'in  üstünde bir kitap . Merve Akıncı kalemini gerçekten çok geliştirmiş .
Kitaptaki cümlelerin tamamı bence ince ince dusunulmus , her bir duygu tek tek işlenmiş . 
Yoğun duygu patlamalariyla , sinirlerle ,ağlama krizleriyle bu güzelim kitabı bitirdim ve kitaplığımın bir köşesine arada elime alıp okumak için koydum  Senli'yi.Sanırım karakterinin aşkına saygı duyduğum ilk kitap oldu.

Puanım: 4/5

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hunharca Okuyan Kız Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang