14 Kasım 2021 Pazar

GÖLGELER KRALİÇESİ - KİTAP YORUMU ( CAM ŞATO #4)

 



ARKA KAPAK

Karşınızda Kendisinin Şampiyonu Celaena Sardothien.

Celaena sevdiği herkesi kaybetti. Ama intikam için krallığa dönmeye yemin etti. Terrasen’in Kraliçesi Aelin olarak, Adarlan Krallığı’nın başkenti Rifthold’a geldiğinde tek amacı büyüyü yeniden özgür bırakmaktı. İntikamını alırken; Adarlan’a gelen Rowan, kalbini kıran ve krala isyan eden Chaol, uğruna savaşmak zorunda olduğu kuzeni Aedion ve kötü bir geçmişi paylaştıkları fahişe Lysandra da ona yardım edecek.

Cam Şato, Karanlık Taç ve Ateşin Vârisi’nden sonra Gölgeler Kraliçesi ile Sarah J. Maas yazarlığını ve epik masalını zirveye taşıyor. New York Times çoksatan yazarı Sarah J. Maas’ın bu kitapta yarattığı dünyanın yaratıcılığına ve kusursuzluğuna inanamayacaksınız.




YORUM


"Her gün biraz ölmek gibiydi. Canlı olmak gibiydi de. Öyle eksiksiz bir neşeydi ki acıydı. Beni mahvetti, beni ben olmaktan çıkarıp şekillendirdi. Ondan nefret ettim. Çünkü ondan kaçamayacağımı ve beni sonsuza dek değiştireceğini biliyordum."



Cam Şato serisinin 4. kitabı Gölgeler Kraliçesi hakkında tek bir cümle kursam bu, halihazırda yeni bir düzlüğe girmiş seriyi pekiştiren en önemli kitaplardan biri derdim.

Sürekli her kitabın yorumunda bu geçiş kitabıydı asıl olaylar aslında olmadı sadece en önemli konuya adım atıyoruz diyorum ama seri başlı başına bir geçişler silsilesi. Ve umuyorum ki son kitap geriye kalan 6 kitabın açtığı geçiş kapılarını sonlandırıp seriye veda etmemizi sağlayacak.

Gölgeler Kraliçesi, yine üçüncü kitabın bittiği yerden Aelin'in kabulleniş sürecinden sonra krallığını devralmaya adım atmasıyla başlıyor. Savaşması gereken karanlık, söz geçirmesi gereken ve sürekli evrilen bir gücü olduğu için zorlanıyor haliyle. Ama artık bu işte yalnız değil. Bir taraftan Aelin bir taraftan diğer karakterlerin gözünden diğer büyük olayları okurken bir bakıyoruz kitap bitmiş elimizde yine koskoca bir devam etmeliyim hissi kalmış. 

Yazarın okurda sürekli bu merak bırakması ve bu merak giderilmese bile ağza çalınan bir parmak balla küçük ama güçlü kandırmacalar yapmasına bayılıyorum ben. Uzun süre seriye ara versen bile bu his ile devam ediyorsunuz böylelikle. Yine severek, hayretler içerisinde, kalbimi kırarak müthiş bir okuma hissi yaşattı bana.

Beşinci kitapta ne olur bilmiyorum ama alınan yol o kadar değerli ki hikayede bir parçası da sanki biz okuyucularız. 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hunharca Okuyan Kız Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang