18 Ağustos 2016 Perşembe

İHTİYAÇ - KİTAP YORUMU (NEED #1)



ARKA KAPAK

On altı yaşındaki Zara White, çok sevdiği üvey babasının ani ölümünün ardından annesi tarafından apar topar babaannesinin yanına gönderilir. Annesi her ne kadar bunu onun iyiliği için yaptığını söylese de burası Zara için pek de güvenli bir yer değildir çünkü burada çocuklar hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolmaktadır. Tuhaf bir adamın gittiği her yerde onu izlediğini düşünen Zara çok geçmeden bu şüphesinde haklı olduğunu anlar. Üstelik bu adam arkasında altın rengi bir toz bırakmaktadır. Bu esrarengiz kasabada neler olup bittiğini anlamak için kolları sıvayan Zara çok geçmeden aslında hiç kimsenin ve hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını anlayacaktır.



YORUM


Merhabalar! Dün sabah başladığım, İhtiyaç serisinin ilk kitabı " İhtiyaç " aynı günün akşamına bitti.
Şu sıralar vampirlerin dünyasından kaçıp farklı bir fantastik roman arayışındaydım ki bir kitap alışveriş sitesinde gezerken yeni çıkan kitaplarda İhtiyaç'ı gördüm.Konusunun farklılığı , kapağının güzelliği beni kendine çekti ve aldım tabi ki. Aldığım gibi de başladım hemen.

Kitaba ilk başladığımız da bölüm başlarında ana karakterimiz Zara'nın özel ilgisi olan Fobi tanımlamaları mevcut. Bu fobi tanımları bizlere bölüm hakkında küçük ip uçları veriyor. Sanırım İhtiyaç da en sevdiğim şey fobi tanımları oldum.Durun bi dakika ! Aslında sevdim diyemem bu kelime yanlış olur :) Bayıldım , hem de ciddi anlamda .
İhtiyaç 'ı okurken hafif Alacakaranlık havası sezdim ilk başta ben. Soğuk bir bölge , gizemli kaybolmalar ...
En son kitabı bitirip , kenarda yazan yorumu okuduğum da ise bir tek benim bu olayı düşünmediğimi anladım .

Kitaba ilk başladığımız da "Gizem" had safhada olsada karakterlerin davranışları ile verdiği ip uçları kitabı son derece tahmin edilir yaptı maalesef. Neyin ne olduğunu kitabın ortalarına varmadan çözdüm ben vallahi  .
Hah bir de Zara'nım doğaüstü olayları "pat " diye kabul etmesi , sanki senelerdir bu olayın gerçekleşmesini bekliyormuş gibi tavırları okurken beni bir miktar üzdüm . Büyük bor tepki bekledim ama azıcık şoka bile girmedi. Olağan şaşırma durumu en az derecedeydi karakterimiz de.
Ama bunu dışında Zara'nın olaylara karşı bakış açısı, zekice çözüm arayışı takdir ettiğim bir davranıştı.

Kapaktan ve arka kapaktan tahmin edebileceğiniz üzere kitabımız daha önce benim hiçbir kitap da rastlamadığım "Periler"i içeriyor.Tabi ki her kitapta olağan bir durum olan bir karşı ırk daha var.
İlginç bir bileşen , kitabı gerçekten özgün kılıyor bu olay.

Farklı bir tat , farklı bir konu , farklı bir fantastik arayanlara İhtiyaç 'ı öneririm ben . Serinin devamında neler olur , neler düşünürüm bilmiyorum ama sevdiğim diyebileceğim bir kitap.


ALINTI 

^^ İnsanlar her zaman karanlığa bakar , Zara. Ne görebileceğimizden korkarız.Dışarı karanlık olabilir , bu kendi ruhumuzun karanlığı da olabilir ama bence hiç bilmemektense , bakarken yakalanmak daha iyidir. Anladın mı ? ^^

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hunharca Okuyan Kız Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang